Campanyas

2012-2013 L’educació multiplica el futur

Any 1597: San José de Calasanz obri la primera escola popular gratuïta d’Europa en el barri del Trastévere, Roma, per a atendre i oferir un futur a la infància que, fins llavors, ningú s’havia preocupat per educar. Any 2000: Les Nacions Unides aproven els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni, entre els quals figura com a Objectiu 2 aconseguir l’ensenyament primari universal, el qual es concreta en la següent meta: Assegurar que en 2015, la infància de qualsevol part, xiquets i xiquetes per igual, siguen capaços de completar un cicle complet d’ensenyament primari. Allò que fa més de 400 anys va ser el gran projecte de Calasanz –que no hi haguera xiquets  sense escola-, i que li va portar a fundar l’Escola Pia i a iniciar una labor que s’estendria després per gran part del món, segueix sent avui un dels grans reptes de la Humanitat.